Naar boven

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meest gestelde vragen per categorie vermeld. Staat uw vraag er niet bij, horen wij het graag! 
U kunt ons bereiken per mail webshop@bodyfashionkoning.nl of telefonisch op 0251-223736.

Vind snel uw weg:

Bestellen
Retouren
Herroepen
Cookies
Algemeen

Bestellen

Hoe log ik in/maak ik een account aan? 
Wanneer u al klant bent, kunt u rechtsboven inloggen (mijn account). Indien u voor het eerst in onze shop bent, kunt u er voor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Vervolgens kiest u de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heeft u het gewenste artikel in de winkelwagen geplaatst. Indien u meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kunt u het aantal aanpassen.
Met de knop ‘verwijderen’ kunt u het artikel uit de winkelmand halen. 
Vanuit hier kunt u de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klikt u op de knop 'naar de kassa' en vervolgt de stappen in het betalingsproces.

Ik twijfel over de maat of pasvorm, wat nu?
Wij adviseren u graag over de juiste maat of geschikte pasvorm van een artikel. We weten meestal ook bij welk merk u de juiste pasvorm vindt. Dus aarzel niet om contact op te nemen.
Wij versturen niet twee (of meer) maten van eenzelfde artikel of twee (of meer) pasvormen in een bestelling zonder eerst met u te overleggen.
Als wij twijfels hebben over een bestelling, bijvoorbeeld omdat de maten of pasvorm van verschillende artikelen niet logisch overeenkomen, dan nemen wij eerst contact met u op voordat we de bestelling opsturen.
Wij hechten er waarde aan het aantal retouren tot een minimum te beperken. Bovendien is het voor u ook veel fijner dat een artikel meteen goed past.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt de bestelling nu nog alleen met Ideal betalen, wij zullen in de nabije toekomst andere betaalmethodes toevoegen. 

Worden er betaalkosten berekend? 
Voor iDeal worden geen betaalkosten berekend.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als u een bestelling heeft geplaatst en daarbij de betaling heeft afgerond, dan krijgt u van ons een orderbevestiging op het door u opgegeven email-adres. Hierop staat een overzicht van de bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt contact met ons opnemen via 0251-223736. Wij kunnen niet garanderen dat we uw order kunnen annuleren, maar we kijken wat we kunnen doen. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wanneer u een bestelling plaatst zullen wij deze zo snel mogelijk opsturen, u ontvangt een track and trace nummer om uw bestelling te kunnen volgen. Wij proberen dezelfde dag nog uw pakket op te sturen, dan heeft u door de week uw bestelling normaal gesproken de volgende dag in huis.
Bestellingen gedaan op zondag worden maandag of dinsdag opgestuurd.
Wij versturen niet twee (of meer) maten van eenzelfde artikel of twee (of meer) pasvormen in één bestelling zonder eerst met u te overleggen. 
Als wij twijfels hebben over een bestelling, bijvoorbeeld omdat de maten of pasvorm van verschillende artikelen niet logisch overeenkomen, dan nemen wij eerst contact met u op voordat we de bestelling opsturen.
Wij hechten er waarde aan het aantal retouren tot een minimum te beperken. Bovendien is het voor u ook veel fijner dat een artikel meteen goed past.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
U kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wilt u hier gebruik van maken, dan kunt u dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer u het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.

Worden er verzendkosten berekend?
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen in Nederland boven € 50,00. 
Voor een bestelling onder € 50,-, brengen wij € 6,95 in rekening.
Verzenden naar het buitenland is mogelijk.
Neem voor verzenden naar andere landen dan Nederland contact op met de winkel voor de verzendkosten.

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Ja, het klantenspaarsysteem is gekoppeld met de winkelkassa. Als u daarin staat met je postcode en huisnummer, dan kunt u met de webaankoop ook punten sparen. Het systeem zoekt u op via de combinatie van je postcode en huisnummer waarmee u de bestelling doet en registreert dan de verkoop in het klantenspaarsysteem.

Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
De bestelling kan zeker op een afwijkend adres bezorgd worden. Tijdens het afrekenproces vult u uw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voert u vervolgens het adres in waar u het pakket wil laten afleveren. Wilt u een cadeau verpakking? Neem dan contact op met de winkel (0251-223736) of vul het in als opmerking bij het bestellen. Wij pakken het graag voor u in.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor u gereserveerd als u de bestelling heeft afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen het artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht werd.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat een artikel niet meer in uw maat in de webshop op voorraad is. Neem contact op met de winkel tel. 0251-223736. De voorraad van de webshop kan afwijken van de voorraad in de winkel. Misschien is er nieuwe voorraad onderweg of kan het artikel voor je besteld worden.

Waarom kan ik een maat niet aanklikken om te bestellen?
Als een artikel in slechts één maat nog op voorraad is, hoeft u niet op de maat te klikken, maar kunt u via de knop “in winkelmandje” het artikel direct in uw winkelmandje zetten.

Ik wil meer stuks van een artikel dan er op voorraad staan in de webshop, wat nu?
Als u meer stuks van een artikel wilt hebben dan er op voorraad staan in de webshop, neem dan contact op met de winkel tel 0251-223736. Misschien is er nieuwe voorraad onderweg of kunnen er meer stuks voor u besteld worden.

Ik zou een artikel in een andere kleur willen, wat nu?
Neem contact op met de winkel tel. 0251-223736 dan kijken we of dat mogelijk  is.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien u artikelen binnen 14 dagen retour wenst te sturen, dan dient u deze te verpakken in de oorspronkelijke doos welke goed moet worden afgesloten samen met de retourbon. De retourbon zit al in uw pakket bij de bestelde artikelen. Daarop lees je de stappen voor retourzenden.
De retourzending kunt u aanmelden op onze retourenportal: https://bodyfashionkoning.shipping-portal.com. Wanneer u de stappen volgt, kunt u het dichtstbijzijnde afleverpunt kiezen en uiteindelijk het retourlabel printen. Het retourlabel moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Vervolgens kunt u het pakketje afleveren bij het door u gekozen afleverpunt. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Natuurlijk kunt u het pakketje in onze winkel retourneren. Wij zien onze klanten graag! In dit geval geldt ook dat de artikelen alleen worden geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd, schoon en niet gedragen zijn. Artikelen horen in de originele verpakking verpakt te zijn en merklabels en prijskaartjes moeten er nog aan zitten. Om hygienische reden mogen slips alleen gepast worden over schoon ondergoed heen.
U krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft.  
In het geval van retour brengen in de winkel rekenen wij geen retourkosten. Als een retour gestuurd artikel door u beschadigd of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan u retour te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar is, dat dan het artikel niet aan u vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop. Uiteraard bent u welkom in onze winkel retourneren (zie hierboven). Dat is gratis en wij adviseren u graag over een andere maat en/of pasvorm.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin u de artikelen heeft ontvangen en plak de retoursticker over uw adressticker heen. Indien een retour gestuurd artikel beschadigd, vuil of gedragen is, dan zijn wij gerechtigd om slechts de verminderde waarde van het artikel aan u retour te betalen, met dien verstande, dat als het artikel onverkoopbaar geworden is, dat dan het artikel niet aan u vergoed wordt. Het artikel zal door ons worden vernietigd.

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen € 6,95 tenzij het een productklacht betreft, in dat geval zullen wij de verzendkosten met u verrekenen.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren. Dit kan zowel in de winkel als via de post. Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten in dit geval wel terug.  

Heb je een klacht?
Bent u niet tevreden over een artikel, dienst of advies? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via webshop@bodyfashionkoning.nl of telefonisch via 0251-223736. Bij e-mail wordt uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens de openingstijden van de winkel, deze staan op de contactpagina van onze webshop. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als u de overeenkomst herroept, ontvang u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. 
De retourzending kunt u aanmelden op onze retouren portal: https://bodyfashionkoning.shipping-portal.com. Wanneer u de stappen volgt, kunt u het dichtsbijzijnde afleverpunt kiezen en uiteindelijk het retourlabel printen. Het retourlabel moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt. Vervolgens kunt u het pakketje afleveren bij het door u gekozen afleverpunt. 
U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om uw retourzending bij ons in de winkel af te leveren. Dit is gratis.

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer u een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar uw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op uw computer geplaatst. Met als doel dat wanneer u nogmaals dezelfde site bezoekt, de server u nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die u gekozen heeft. 
Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we u naar ons Privacy Statement.

Algemeen

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Het aanbod op de webshop en in onze fysieke winkel kan verschillen van elkaar. Niet alleen op merkenniveau, ook op artikelniveau.
Er wordt hard gewerkt om nog meer artikelen in de webshop te krijgen. Bij merken zie je welke merken we wel in de winkel verkopen.
Als een maat ontbreekt, of uw maat er niet bij zit, kan het zijn dat het nog wel besteld kan worden, of al besteld/onderweg is. Neem contact op met de winkel, dan kijken wij het na.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door uw beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In uw account kunt u zelf uw adres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 

Ik heb een nieuw e-mail adres
In uw account kunt u zelf uw e-mailadres wijzigen door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klikt u op wijzig gegevens om uw e-mailadres te wijzigen.
Het e-mailadres is automatisch gekoppeld aan uw adres en eventueel telefoongegevens die we in ons klantenbestand hebben staan. Wijzigt u een e-mailadres, dan zullen ook het adres en eventueel telefoonnummer in ons winkelbestand aangepast/overschreven worden worden.

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Bent u uw wachtwoord of gebruikersnaam van uw account vergeten? Geen paniek, u kunt uw wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. U ontvangt hierna een mailtje, met uw inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kunt u betalen met onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kun je helaas nog niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
Wij leveren uit voorraad. Artikelen die niet op voorraad zijn, kunt u voorlopig alleen nog in de winkel bestellen.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat u als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.